Portal v2HomeSearchMemberlistRegisterLog in

Share
 

 Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'

Go down 
AuthorMessage
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah
Mr. Admin

Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 32
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeTue Dec 16, 2008 5:19 pm

Quote :

BAGHDAD: Seorang wartawan televisyen Iraq melemparkan kasut kepada Presiden Amerika Syarikat, George W Bush dan memanggilnya 'anjing' pada satu sidang akhbar di Baghdad kelmarin.

Tindakan luar kawalan wartawan terbabit, Muntazer al-Zaidi menyebabkan pegawai keselamatan Iraq dan ejen khidmat rahsia Amerika Syarikat tergamam.

Mereka terus meluru ke arahnya dan menariknya menyebabkan berlaku pergelutan sebelum dia dibawa keluar dari bilik tempat Bush dan Perdana Menteri Iraq, Nuri al-Maliki mengadakan sidang akhbar.

Bagaimanapun kasut berkenaan tidak mengenai sasaran. Bush sempat mengelak ketika berdiri di sebelah Maliki dan terkena dinding di belakangnya manakala satu lagi kasut terkena bendera Amerika Syarikat dan Iraq.

Bush hanya tersenyum tapi jelas nampak terganggu dengan kejadian itu.

"Saya langsung tak kisah," kata Bush sambil meminta semua bertenang berikutan kekecohan di bilik persidangan itu.

Ketika ditanya kejadian berkenaan, Bush berkata "saya tidak merasakan terancam dengan kejadian berkenaan. Jika anda mahukan fakta, kasut itu mempunyai saiz 10," katanya.

Beberapa wartawan Iraq lain memohon maaf bagi pihak rakan mereka itu yang dikenali sebagai wartawan sebuah televisyen.

Bush tiba di Baghdad kelmarin sebagai lawatan selamat tinggal sebelum beliau mengakhiri tugas sebagai presiden Januari ini.

Dalam perjalanan ke Kabul, Bush memberitahu pemberita kejadian berkenaan mengimbas kembali kejadian pada April 2006 apabila seorang anggota pergerakan spiritual Falungong mengganggu ketibaan rasmi Presiden China, Hu Jintao di pekarangan Rumah Putih.

Bush yang mempertahankan serangan terhadap Iraq pada 2003, menolak anggapan bahawa wartawan berkenaan mewakili rakyat Iraq keseluruhannya.

"Saya tidak fikir anda boleh menganggap seorang lelaki melempar kasut dan kemudian menyatakan dia mewakili orang lain di Iraq," katanya. � Reuters/AFP
Back to top Go down
http://ipgm-community.forumms.net
sapix
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah
sapix

Male Post : 203
Birthday : 17/08/1986
Age : 33
IPGM : IPBA
Course : KS/BI
Batch : Julai 2005
Registered : 29/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeWed Dec 24, 2008 1:23 pm

padan muka...
kes baling kasut jadi fenomena baru di iraq.
protes pun bawak kasut besar
Back to top Go down
http://sangkunang.blogspot.com/
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan
paan1904

Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 32
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeWed Jan 28, 2009 10:19 pm

kalo kena tepat kt muka bush tu lg besh...~ Twisted Evil
Back to top Go down
http://www.friendster.com/paan1904
Mr. Admin
Sultan IPGMriah
Sultan IPGMriah
Mr. Admin

Male Post : 2022
Birthday : 19/01/1987
Age : 32
IPGM : IP Perlis
Course : PISMP Matematik
Batch : Julai 2005
Registered : 27/05/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeThu Jan 29, 2009 9:31 am

tapi nak buat macam mana...die dapat mengelak...hehe
Back to top Go down
http://ipgm-community.forumms.net
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan
paan1904

Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 32
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeFri Jan 30, 2009 10:28 pm

tu ar..hebat gak dia mengelak...hmm~
Back to top Go down
http://www.friendster.com/paan1904
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah
kudabesi87

Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 32
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeThu Feb 05, 2009 1:28 am

Gelak: refleks dia tinggi la..

dia geng cheer leader dulu..bleh buat akrobatik

dia gak merupakan ex-tentera simpanan air force usa..(pilot rasanye)

aku ckp bkn nak puji dia tp sbagai pemimpin memang kena sihat dan cergas fizikal & mental
Back to top Go down
http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan
paan1904

Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 32
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeFri Feb 06, 2009 9:39 pm

ooo..patut la pun...
sepatutnya..
org yg baling kasut tu kn byk prktis dlu sblum baling..
bukan senang nk dpt pluang cmtu...
Back to top Go down
http://www.friendster.com/paan1904
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah
kudabesi87

Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 32
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeMon Feb 09, 2009 8:14 pm

mane la nak prektis...

agaknya dia pun tak rancang..

tetiba terasa panas hati bila tengok bush depan mata

ape lagi..angkat kasut la
Back to top Go down
http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
paan1904
Guru Penolong Kanan
Guru Penolong Kanan
paan1904

Female Post : 2527
Birthday : 19/04/1987
Age : 32
IPGM : IPDA
Course : PISMP IPGM SCIENCE
Batch : JANUARY 2007
Registered : 15/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeWed Feb 11, 2009 10:08 pm

heheee~tu la kan..
tindakan luar kawal sbb t'lampau geram..!
Back to top Go down
http://www.friendster.com/paan1904
kudabesi87
Pelajar Sekolah Menengah
Pelajar Sekolah Menengah
kudabesi87

Male Post : 351
Birthday : 03/01/1987
Age : 32
IPGM : ip ba
Course : papret intake 07
Batch : julai 05
Registered : 29/06/2008

Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitimeWed Mar 25, 2009 8:55 pm

bush da bersara da nih

agak2 obama akan dibaling kasut lagi x?

Gelak: kemungkinan obama 2 term gak cam bush

apetah lg dia menang besar aritu..

tp tgok la sbb meleset ekonomi ni plg truk sjak perang dunia ke 2

katanya..klu presiden yg x mantap..1 term je
Back to top Go down
http://www.malayneum-kudabesi.blogspot.com
Sponsored content




Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Empty
PostSubject: Re: Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'   Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing' Icon_minitime

Back to top Go down
 
Wartawan Iraq baling kasut, memanggilnya 'anjing'
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum :: Section Komuniti dan Diskusi :: Isu Semasa Dalam dan Luar Negara-
Jump to: